Jakie branże może wspierać rozszerzona rzeczywistość?

Choć rozszerzona rzeczywistość nie jest nowym pojęciem, to widać, że jej zastosowanie nadal budzi wiele pytań i wątpliwości. Gdzie dokładnie się sprawdzi? W jakich branżach można wykorzystać rozszerzoną rzeczywistość? Odpowiadamy!

Rozszerzona rzeczywistość dla projektantów wnętrz

Na pewno rozszerzoną rzeczywistość mogą wykorzystać projektanci wnętrz, ponieważ to najlepszy sposób na pokazanie projektu wnętrz mieszkania, czy domu. Nie w tym przypadku znaczenia, czy chcemy pokazać część projektu, czy też jego całość.

Za pomocą generowanego linku można wysłać efekty swojej pracy i zaoszczędzić sobie dużo czasu na przygotowywanie czasochłonnych renderingów, czy dokumentacji. Nie sposób pominąć również tego, że rozszerzona rzeczywistość zapewnia też większą wygodę dla samego klienta. Wszystko dlatego, że patrząc na wizualizację wnętrz łatwiej będzie mógł wyobrazić sobie efekt końcowy i określić, czy projekt jest zgodny z jego oczekiwaniami, czy wymaga jednak poprawek.

Rozszerzona rzeczywistość dla branży meblowej

Skoro jesteśmy już przy projektantach wnętrz, to warto też wspomnieć, że rozszerzona rzeczywistość może sprawdzić we wszystkich branżach związanych ze sprzedażą mebli. Nie ma w tym przypadku znaczenia, czy chodzi o zakup bezpośrednio od producenta, czy też od dystrybutora. Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości sprawia, że można ułatwić klientowi podjęcie decyzji zakupowej i sprawić, że nigdy nie będziemy mieli do czynienia ze zwrotami, czy wymianami.

Rozszerzona rzeczywistość dla e-commerce

Na pewno rozszerzona rzeczywistość okaże się też idealnym uzupełnieniem dla platform e-commerce i to bez względu na to, jakie produkty są sprzedawane. To nas jednak nie powinno dziwić, ponieważ rozszerzona rzeczywistość pozwala na przedstawienie całego asortymentu nie tylko w postaci płaskich zdjęć, ale również w 3D w przeglądarce. Dodatkowo za pomocą jednego przycisku każdy klient będzie mógł sprawdzić detale poszczególnych produktów, więc jego decyzje zakupowe będą bardziej świadome i można łatwiej uniknąć zwrotów.

Rozszerzona rzeczywistość dla branży nieruchomości

Na tym jednak nie koniec, ponieważ rozszerzona rzeczywistość jest w stanie sprawdzić się także w branży nieruchomości. To nowoczesne rozwiązanie pozwala przejść się po mieszkaniu lub domu jeszcze przed umówioną wizytą. Dzięki temu, kiedy dojdzie do spotkania w realnym obiekcie, to możemy być pewni, że klient będzie bardziej zdecydowany, a my nie będziemy musieli tracić czasu i przy okazji nerwów.