Zdrowe jedzenie oraz aktywność fizyczna – minimalizuje ryzyko wielu chorób

stevepb / Pixabay

Zdrowy styl życia nie powinien być traktowany, jak moda. To codzienna aktywność fizyczna, a także zdrowe odżywianie. Warto również spać od 6 do 8 godzin, gdyż w tym czasie organizm się regeneruje. Należy również wykonywać badania profilaktyczne.

Sen – dla zdrowia

Każdy dorosły człowiek powinien się wysypiać. Wystarczy około 6 godzin. Jednak ważna jest także temperatura w pomieszczeniu, w którym się śpi. Najlepiej wypoczywać przy temperaturze wynoszącej nie więcej niż 21 stopni Celsjusza. Istotne jest też nawilżanie powietrza, warto więc regularnie wietrzyć pomieszczenia, a także stosować nawilżacz powietrza. Wypoczynek jest też ważny dla równowagi psychicznej, gdyż przemęczenie przyczynia się do powstania wielu chorób np. nerwicy i depresji, które określane są mianem cywilizacyjnych.

Aktywność fizyczna- uprawiaj sport!

Aktywność fizyczna jest też ważna, gdyż minimalizuje ryzyko chorób serca, czy też nowotworów. Wystarczy tylko 20 minut dziennie, a już Nasze samopoczucie jest lepsze. Wszystko dzięki serotoninie, która jest wytwarzana podczas wysiłku. Ponadto osoby uprawiające sporty mogą pochwalić się szczupłą sylwetką. Są też pewniejsze siebie.

Badania profilaktyczne- regularność jest ważna

Należy także badać się regularnie, dzięki temu można wykryć wiele chorób we wczesnym stadium, co sprawia, że leczenie jest bardziej skuteczne. Co roku trzeba wykonywać badanie krwi. Z kolei kobiety powinny pamiętać o mammografii, oraz cytologi,natomiast mężczyźni powinni badać prostatę oraz stężenie PSA. Należy także po 50 roku życia pójść na kolonoskopie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*